Jak zaprojektować stoisko targowe, aby stało się skuteczną promocją firmy?
Odpowiednia promocja firmy to jeden z kluczowych elementów do odniesienia sukcesu wizerunkowego. Można to zrobić na kilka sposobów. Obecnie najczęstszym wyborem na zareklamowanie swoich produktów czy usług jest przestrzeń internetowa. Nie zawsze jednak może ona przynieść takie same efekty, jak na przykład targi branżowe. Jak zaprojektować stoisko, które stanie się skuteczną promocją naszej marki? Sprawdzamy.
Jak przyciągnąć uwagę klientów?
Występ na targach branżowych nie może obejść się bez odpowiedniego przygotowanego stanowiska reklamowego. Już na etapie jego projektowania należy określić, jak ma ono docelowo wyglądać, a także co powinno się na nim znaleźć. Ważna jest również informacja, w której określimy ilość osób obsługujących klientów, a także jak wiele dana przestrzeń będzie mieć elementów reklamowych.
Przy tworzeniu stoiska targowego warto skorzystać z pomocy doświadczonych projektantów. Pozwolą oni odpowiednio dostosować ekspozycję do prezentowanej na nim oferty. Ważne jest również dobre oświetlenie. Kolorowe iluminacje wyeksponują walory stanowiska, a także ułatwią obejrzenie produktów czy oferowanych usług.
Na targach niezwykle istotna jest interakcja z odwiedzającymi. Dobrze jest zastanowić się, jak zainteresować gości tym, co mamy do zaprezentowania. Znajomość swojej oferty i odpowiadanie na szereg pytań może wzbudzić zaufanie odbiorcy do osoby prezentującej dany produkt. Strona www takich przedsięwzięć może również dużo podpowiedzieć.
O czym jeszcze warto pamiętać?
Ciekawa prezentacja powinna być dodatkowo wsparta odpowiednim brandingiem. Starannie dobrana kolorystyka, a także spójne logo oraz hasło marki sprawi, że nasze stanowisko będzie widoczne już od wejścia na halę. Dodatkowo, jeżeli pozwala na to przestrzeń, można wygospodarować kilka stref, które zapadną odwiedzającym w pamięci.
Miejsce do spożycia kawy bądź herbaty, a także poczęstowanie się drobną przekąską jest elementem aromamarketingu, który ma za zadanie przyciągnąć odbiorców za pomocą zmysłu powonienia oraz smaku. Tak samo może oddziaływać dobrze dobrana muzyka, która swoim charakterem nawiąże do idei firmy.
Nie można jednak zapominać o tradycyjnych formach reklamy. Ulotki, broszury czy foldery zawierają kompleksowe informacje o tym, co chcemy zaprezentować. Ich poręczna forma sprawia, że część klientów z pewnością zabierze kilka z nich ze sobą. Do uatrakcyjnienia stanowiska można także zatrudnić animatorów. Sprawdzi się to szczególnie w przypadku młodszych odwiedzających.