Nowe Audi Q7 po liftingu – kolos w końcu doczekał się zmian!
26 czerwca niemiecki koncern z Ingolstadt pokazał światu odmłodzony model Q7. Obecna wersja wydaje się już lekko podstarzała na tle innych modeli Audi, a więc nadeszła odpowiednia pora na wprowadzenie nowoczesnych zmian także i w tym modelu.
Wygląd zewnętrzny
Sama bryła nadwozia nie uległa zmianie – Q7 wciąż ma muskularną sylwetkę i już z daleka bez trudu rozpoznamy jaki to model. Największe zmiany objęły jednak przód samochodu. Grill nawiązuje teraz nieco do Q8, a przednie wloty powietrza zostały znacznie pogłębione, przez co auto nabrało jeszcze bardziej agresywnego wyglądu. Tył też został poprawiony – tylne lampy są smuklejsze, a przez całą szerokość nadwozia biegnie chromowana listwa, co bardzo ładnie podkreśla zakończenie auta. Listwa będzie dostępna jednak tylko w wersji S line. Od teraz klient będzie mógł także opcjonalnie wybrać genialne reflektory HD Matrix, które nie tylko dobrze wyglądają, ale także zapewniają nadzwyczajnie dobre oświetlenie drogi. Audi chciało także podkreślić, że Q7 nie boi się wyjechać poza drogę, dlatego teraz wokół całego samochodu biegną terenowo wyglądające osłony progów, zderzaków, oraz osłony podwozia czy silnika.
Technika
Od teraz mają zwiększyć się także właściwości jezdne Q7. Wszystko to za sprawą elektromechanicznego systemu stabilizacji przechyłu, a więc auto będzie „rozluźnione” w terenie, dzięki czemu ma dobrze wytłumiać nierówności, ale w dynamicznej jeździe po asfalcie powinno być sztywne, co pozwoli na sportowe wręcz pokonywanie zakrętów – przynajmniej tak obiecuje producent. Dodatkowo w opcji będzie można dobrać system wszystkich kół skrętnych, co ma przydać się zwłaszcza w manewrowaniu na parkingu. Przy ponad 5 metrach długości tego kolosa to na pewno przydatny element wyposażenia.
Wnętrze
W środku też nastąpiły spore zmiany. Dwa ekrany na środku, trzeci zamiast klasycznych „zegarów”. To teraz standard dla większości modeli Audi. Na pewno we wnętrzu będzie można poczuć, że na coś te pieniądze w końcu zostały wydane. Teraz klient będzie mógł zamówić do swojego Q7 również znany np. z A8 pakiet zapachowy do wnętrza. W końcu dostępne będzie sterowanie głosem, oraz najnowszy system MMI navigation plus, dzięki czemu Q7 po liftingu będzie bardziej „smart”.
Teraz Audi Q7 będzie wyposażone również w asystenta jazdy, co pozwoli w pewnych sytuacjach przekazać prowadzenie komputerowi. Jednak ten asystent będzie unowocześniony o jedną ważną cechę – w razie nagłego złego samopoczucia kierowcy, samochód sam się zatrzyma i wezwie odpowiednie służby.
Podsumowanie
Zdecydowanie można stwierdzić, że Q7 potrzebowało liftingu. Obecna generacja w porównaniu np. do Q8 jest zbyt przestarzała. Na szczęście Audi zareagowało na tę potrzebę w porę. W końcu i w tym aucie będą dostępne systemy, których wcześniej nie było można dostać nawet za dopłatą. Wielki SUV Audi w końcu wpasuje się w gamę innych modeli. Poza tym, dla niemieckiej marki to bardzo ważny model. W sprzedaży pojawi się już w połowie września.