Planujesz nagranie reklamy? Wybierz dobrego lektora!
Zamierzasz nagrać reklamę i potrzebujesz do niej odpowiedniego lektora? Zobacz, w jaki sposób znaleźć taką osobę, a także sprawdź, ile będą kosztowały jej usługi!
Zdefiniuj swoich odbiorców
Zanim wybierzesz lektora, uwzględnij tożsamość swojej marki i grupę docelową reklamy. Weź pod uwagę takie czynniki, jak ton, styl i emocje, które najlepiej współgrają z marką i odbiorcami, aby na tej podstawie znaleźć odpowiedniego lektora.
Wyznacz swój budżet
Następnie określ budżet dla swojego lektora. Stawki za nagrania mogą się znacznie różnić w zależności od czynników takich jak doświadczenie aktora, długość scenariusza i przeznaczenie materiału. Gdy interesuje Cię profesjonalny lektor cennik będzie wyższy niż w przypadku początkującej osoby.
Rozpocznij poszukiwania lektora
Poszukaj lektorów lub agencji z doświadczeniem w dostarczaniu wysokiej jakości nagrań. Doświadczeni aktorzy posiadają umiejętności i wszechstronność niezbędną do spełnienia konkretnych wymagań, między innymi pod względem jakości nagrania oraz jego przesłania. Warto więc w nich zainwestować.
Posłuchaj próbek
Sprawdź próbki nagrań od potencjalnych lektorów lub agencji. Obecnie najłatwiej można znaleźć je za pośrednictwem internetu w internetowych bankach głosów lektorskich. Przy poszukiwaniach zwróć uwagę na ich rodzaj głosu, styl wypowiedzi i jakość nagrań. Próbki mogą pomóc ocenić, czy dany głos odpowiada potrzebom Twojego projektu. Niektórzy lektorzy specjalizują się w określonych niszach, takich jak reklamy, e-learning, gry wideo czy reklamy, dlatego można również uwzględnić te czynniki.
Zdecyduj o wyborze lektora
Wybierz aktora, który reprezentuje wszystkie wymagane cechy, a także takiego, z którym można łatwo się porozumieć i który jest chętny do współpracy.
Przekaż lektorowi scenariusz
Do przygotowania nagrania konieczne jest posiadanie scenariusza, dlatego należy przekazać go lektorowi.
Uzgodnij szczegóły związane z realizacją projektu.
Omów harmonogram projektu, między innymi zwróć szczególną uwagę na terminy. Terminowość dostaw ma kluczowe znaczenie w przypadku projektów komercyjnych z ustalonymi datami emisji lub premiery. Ustal również proces wprowadzania poprawek i informacji zwrotnych. Upewnij się, że aktor jest otwarty na wprowadzenie niezbędnych zmian w nagraniu, aby dostosować je do posiadanej wizji.
Dodatkowo omów warunki licencji i prawa użytkowania z aktorem. Jasno określ, w jaki sposób i gdzie nagranie będzie wykorzystywane, co również będzie miało wpływa na koszty, na przykład nagranie do ogólnopolskiej telewizji będzie droższe niż do tej lokalnej. Gdy wszystkie szczegóły zostaną uzgodnione, możesz zamówić nagranie lektorskie do reklamy!